Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om custom made producten op kantoor te gebruiken. Kortom: producten die geheel naar wens gemaakt zijn, meestal passend bij de huisstijl en het logo van het bedrijf. Deze producten kunnen zowel zelf gebruikt worden als voor reclamemateriaal gebruikt worden. Maar wat zijn nu echt de voordelen van dergelijke producten voor op kantoor? Waarom zou je bijvoorbeeld glazen bedrukken in de huisstijl van jouw bedrijf? In dit artikel zetten we de belangrijkste voordelen op een rijtje.
Professionele uitstraling
Ontvang je graag klanten op kantoor? Dan weet je ook dat die allereerste indruk goud waard is. Belangrijk is dan ook dat je professionaliteit uitstraalt. Wanneer je de klant drinken serveert in een glas met jouw eigen logo, dan geeft dit direct een veel betere indruk. Er is slechts weinig voor nodig. Nog een groot voordeel is dat dit stiekem ook tot meer naamsbekendheid leidt. Ook mensen die ongemerkt het logo eens gezien hebben, zullen dit in hun hoofd opslaan en hieraan herinnerd worden als ze een reclame voorbij zien komen. Wanneer er al eerder vertrouwen is opgedaan met het logo of de naam, dan zal dit er eerder toe leiden dat mensen voor jouw diensten kiezen. Het consumentenvertrouwen neemt simpelweg toe.
Altijd een uniek design
Het laatste wat je wil als ondernemer is dat mensen je vergelijken met andere bedrijven. Helemaal als dit ook nog eens grote concurrenten zijn. Uniciteit is van essentieel belang om klanten voor je te winnen en jouw eigen merk te creëren. Daarom zijn custom made producten op kantoor dan ook zo belangrijk. Niet alleen om te gebruiken tijdens het contact met de klant, maar ook om eventueel uit te delen als promotiemateriaal. Met custom made producten weet je zeker dat je altijd over een uniek design beschikt. Eentje die volledig past bij jouw bedrijfswensen en aansluit op de huisstijl.
Praktische voordelen
Natuurlijk hebben custom made producten ook praktische voordelen. Je kiest immers voor producten die je toch al nodig had op kantoor of dingen waar de klant echt iets mee zou kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan een glas. Ideaal om even snel wat water uit te drinken of zelfs een warme, behaaglijke kop koffie in te serveren. Zo ben je werkelijk van alle markten thuis.
Herkenbaarheid
Wanneer je de custom made producten uitdeelt als promotiemateriaal biedt dit ook nog voordelen op de lange termijn. Zo hoop je natuurlijk dat jouw (potentiële) klanten van de items gebruik zullen maken. Zodra ze dit doen, zullen ook andere mensen in hun nabije omgeving in aanraking komen met de producten. Dit leidt tot herkenbaarheid. Mensen zien steeds vaker de naam en het logo van jouw bedrijf voorbij komen en daardoor raken ze hieraan gewend. Dit leidt onbewust tot een groter vertrouwen en kan er tevens toe leiden dat klanten eerder voor jou dan voor de concurrentie zullen kiezen. Simpelweg omdat de naam en het logo van het bedrijf vertrouwd aanvoelt.