De meeste ondernemers zijn geen expert op het gebied van kantoorruimtes huren in Amsterdam. De meeste weten zelfs niet waar ze op moeten letten, maar zijn zich ook niet bewust van de valkuilen. Dat is natuurlijk niet erg.. Dit artikel geeft meerdere tips om ervoor te zorgen dat je niet voor onverwachte verrassingen of kosten komt te staan.
Kies voor flexibiliteit
Zelf bepalen hoe lang de contractduur is zorgt voor meer flexibiliteit.. Bij veel verhuurders kun je per maand huren of maximaal per jaar. Hiermee voorkom je dat, wanneer je het huurcontract wilt opzeggen, je nog verplicht bent een aantal maanden (in sommige gevallen jaren) door te betalen.
Huur in een business center
Een kantoorruimte huren waarbij je alles nog moet regelen kost tijd en geld. Deze tijd wil je liever stoppen in je onderneming. Daarom is het verstandig om te kiezen voor een kant-en-klare oplossing zoals een kantoorruimte hurenin een Business center.
Betrek een instapklare kantoorruimte
Wanneer je geld en tijd wilt besparen is het ook verstandig om instapklare kantoorruimte te overwegen. Je hoeft dan niet zelf al het meubilair te kopen, waardoor je sneller start op je nieuwe locatie Naast het benodigde meubilair zijn er in de meeste gevallen ook diverse kantoorartikelen beschikbaar.
Receptie
Wanneer je klanten kunt ontvangen op je nieuwe locatie, is het belangrijk dat zij professioneel worden ontvangen. Dit kan door middel van een receptiedienst. Veel bedrijven bezuinigen op de receptie wat kan resulteren in onduidelijkheid bij de gasten. Het is dan niet duidelijk of je aan het juiste adres bent en loopt in de meeste gevallen direct het kantoor in waar iedereen aan het werk is. Dit kan een ongemakkelijke situatie zijn, en geen positieve ervaring voor mogelijke klanten.
Zijn er groeimogelijkheden?
Als ondernemer ben je dagelijks bezig om je onderneming naar een hoger niveau te tillen. Wellicht is daar extra personeel voor nodig. Maar wat als je kantoor te klein is? Is het dan mogelijk om te switchen naar een groter kantoor? Of moet je er een hele verdieping bij huren?
Wat te doen bij tegenslagen?
Als ondernemer moet je overal op voorbereid zijn. Dus ook wanneer je onderneming zich in slecht weer bevindt. Het kan zijn dat je personeel moet ontslaan. Is het dan ook mogelijk om een kleinere kantoorruimte te huren? Je betaald dan een lagere huurprijs waarmee je dus extra geld kunt besparen. Als dit niet mogelijk is blijf je met extra overbodige ruimte zitten.
We hopen dat jij door middel van deze waardevolle tips gauw kan starten met jouw avontuur als ondernemer!