Social media gebruikers zullen vast wel bekend zijn met de term ‘live gaan’. Hiermee wordt bedoeld dat je live een videoverbinding opent. Hierbij ben je direct zichtbaar en deel je op dat moment informatie met de kijker. Zij kunnen tijdens het livestreamen ook met jou communiceren door opmerkingen te maken of vragen te stellen. Naast particulieren gaan ook steeds meer bedrijven hiermee aan de slag. Geen wonder, want dit geeft ze echt de unieke mogelijkheid om direct te communiceren met hun doelgroep. Maar wat levert dit precies op? En waar moet je aan denken als je professioneel gaat livestreamen?
Visueel ingesteld
Wist je dat mensen van nature visueel ingesteld zijn? Bedenk zelf maar eens welke website jouw voorkeur heeft: eentje vol met lappen tekst of eentje die geïllustreerd is met unieke afbeeldingen en video’s? Die keuze is waarschijnlijk snel gemaakt. Bewegend beeld helpt mensen om de boodschap beter te begrijpen, het trekt ook meer aan en houdt de aandacht vast.
Het is dan ook geen wonder dat videoproductiebedrijf sommedia.nl steeds meer samenwerkt met bedrijven. Bedrijven van alle soorten en maten. Waar het gebruik van video’s voorheen vooral was weggelegd voor de grotere bedrijven, zien we nu dat de kosten steeds toegankelijker worden en het daardoor voor elk bedrijf mogelijk is om hier gebruik van te maken. Dat wordt dan ook op grote schaal gedaan. Zelfs livestreamen kan met behulp van een dergelijk videoproductiebedrijf op professionele wijze worden aangepakt. Goed om zo de visuele mens nog beter aan te spreken.
Meer interactie
Zodra jij je in een livestream studio begeeft en op professionele wijze contact maakt met jouw doelgroep, zorg je direct voor veel meer interactie. Normaal gesproken is contact met de klant heel privé. Dit gebeurt via de mail, chat of per telefoon. Veelgestelde vragen zijn dan ook niet zichtbaar voor de rest van je doelgroep. Dit betekent niet alleen dat deze vragen gesteld blijven worden, maar ook dat niet duidelijk zichtbaar is hoe jij als ondernemer communiceert met de klant.
Als je via een livestream vragen beantwoordt, laat je direct zien hoe je dit aanpakt. Hoe belangrijk communicatie is voor jou als ondernemer. Deze hoge mate van interactie biedt de mogelijkheid om snel en eenvoudig te communiceren. Je geeft klanten en geïnteresseerden de kans om vragen te stellen en je bent in staat om deze vervolgens uitvoerig te behandelen. Wellicht kun je zelfs een kijkje achter de schermen van het bedrijf geven.
Wist je dat je een livestream na het afsluiten ook kunt opslaan en op je website of social media account kunt plaatsen? Zo gaat de video niet verloren en kunnen mensen deze in hun eigen tijd terugkijken.
Groter bereik
Wist je dat livestream video’s enorm goed worden bekeken? Dit komt omdat social media ze prioriteit geeft boven andere filmpjes en foto’s. Doordat jouw video zo gepusht wordt in de tijdlijn van je volgers, is de kans groter dat je meer mensen bereikt.