Wanneer je ervoor wilt zorgen dat jouw website goed door klanten gevonden wordt en optimaal is ingericht voor conversie, dan kan een goede contentstrategie niet ontbreken. Content is alles waarmee jij jouw website vult: van tekst tot beeldmateriaal. Wil je hoger ranken in zoekmachines zoals Google, en op die manier meer klanten bereiken? Dan is het van groot belang dat de teksten op je website daarvoor geoptimaliseerd zijn. Goede SEO-content is relevant en interessant voor de bezoeker, maar voldoet ook aan de technische eisen die zoekmachines stellen. Zorg je voor goede content, dan zul je merken dat je bezoekersaantallen explosief groeien! In dit blog vertellen we je over de geheimen van goede content, en hoe een online-marketingbureau je daarbij kan helpen.
Goede content is belangrijk
Of je nu een grote keten in handen hebt, of juist een kleine ondernemer bent: online vindbaarheid is tegenwoordig geen overbodige luxe meer. Met een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke en interessante website heb je al snel een streepje voor op de concurrentie, en weet je klanten aan je te binden. Door goed in te spelen op zoekmachines zoals Google kun je daarnaast een veel groter publiek bereiken dan wanneer je dit niet doet. Zoekmachine-optimalisatie, heet dat. Het grootste gedeelte van de mensen die online ergens naar op zoek zijn, gebruikt daarvoor een zoekmachine. Komt jouw bedrijf bij een zoekvraag als eerste naar boven, dan is de kans groot dat de zoeker jouw website bezoekt. Goede content speelt daarin een belangrijke rol.
Geoptimaliseerde teksten schrijven
Het is belangrijk dat je niet alleen teksten schrijft die voor je klant interessant en relevant zijn, maar dat je ze ook optimaliseert voor zoekmachines. Dat betekent dat je rekening houdt met de zoekvraag van je klanten, en mogelijke zoektermen of -vragen in de tekst te verwerken. Een tekst die geoptimaliseerd is voor zoekmachines, heet een SEO-tekst. Het schrijven daarvan is een vak apart: er gaat eerst een zoekwoordonderzoek aan vooraf, waar je onderzoekt welke woorden voor jouw klanten relevant zijn. Vervolgens verwerk je deze vaak genoeg in de tekst om opgepikt te worden door de zoekmachine, maar niet zo vaak dat het spammerig overkomt.
Laat je ondersteunen
Natuurlijk kun je zelf in de pen klimmen, maar niet iedereen heeft een talenknobbel. Daarnaast is het schrijven van een SEO-tekst vrij specialistisch werk. Wil je het echt goed aanpakken, dan is het dus een goed idee een SEO- en SEA-bureau in te schakelen om je volledige marketingstrategie uit te laten denken. Een contentstrategie hoort hier natuurlijk ook bij, net als een strategie voor zoekmachine-adverteren. Zo kun je ervoor zorgen dat je bedrijf nooit meer omzet misloopt.