ERP (Enterprise Resource Planning) en CRM (Customer Relationship Management) zijn voor veel ondernemers niet meer uit het dagelijks ondernemerschap weg te denken. Beide soorten software stellen de ondernemer in staat om de bedrijfsvoering te stroomlijnen en daarmee dus ook te optimaliseren. Kortom, ze maken het leven net een tikkeltje makkelijker.
Naast traditionele ERP en CRM software die functioneren als losse, op zichzelf staande systemen, is er tegenwoordig ook een oplossing die beide systemen in één pakket bundelt: Microsoft Dynamics 365 Business Central. In deze blog willen we graag kijken wat Microsoft Dynamics zo bijzonder maakt en waarom het de moeite waard is. Lees snel verder om erachter te komen of Dynamics 365 alles-in-1-bedrijfssoftware wellicht ook van toegevoegde waarde voor uw onderneming kan zijn.
ERP en CRM op één plek en met elkaar verbonden
Zoals hierboven ook al is gezegd werden ERP en CRM traditioneel gezien als twee losse softwarepakketten op de markt gebracht. Omdat deze twee softwarepakketten vaak als individuele systemen fungeerden, was het in de praktijk zeer moeilijk om ze op elkaar aan te laten sluiten. Met Microsoft Dynamics 365 heeft u uw ERP en CRM op één plek. Omdat het datamodel gemeenschappelijk is en dus door beide soorten software wordt gedeeld, sluiten ERP en CRM naadloos op elkaar aan. Binnen Dynamics 365 staan ERP en CRM continu met elkaar in verbinding waardoor er eenvoudig informatie kan worden uitgewisseld.
Combineer zelf al uw benodigde applicaties tot een volwaardig systeem
Geen enkele bedrijfsvoering is precies hetzelfde. Iedere ondernemer heeft daarom ook andere eisen, wensen en verwachtingen ten opzichte van de ondersteuning die ERP en CRM software biedt. Ook hier is goed over nagedacht. Binnen Dynamics 365 kunt u namelijk helemaal zelf een volwaardig systeem samenstellen op basis van applicaties die uw bedrijfsvoering ondersteunen. Zo kunt u een uniek systeem creëren speciaal voor uw bedrijf, die helemaal af is gestemd op uw behoeften, verwachtingen en dergelijke. Meer weten? Kijk op tcog.nl.
SaaS-oplossing overal benaderbaar vanuit de cloud
Traditionele ERP en CRM software werkt bijna altijd on-premises. Dit betekent dat de software geïnstalleerd is op de servers en computers in het gebouw van het bedrijf dat de software gebruikt. Zowel de hardware als de software is dus eigendom van het bedrijf. De software kan dan ook alleen vanaf deze computers en servers geopend worden. Microsoft Dynamics 365 is echter een SaaS-oplossing die werkt in de cloud. SaaS staat voor Software as a Service. Hierbij betaalt u niet voor de software zelf, maar voor het gebruik ervan. Dit maakt het zeer flexibel en schaalbaar, aangezien u te allen tijde uw ‘abonnement’ kunt aanpassen. Daarnaast is Dynamics 365 overal en altijd te benaderen. Het werkt vanuit de cloud. Het enige wat u dus nodig heeft om Microsoft Dynamics 365 te kunnen gebruiken, is een stabiele en vlotte internetverbinding. Ideaal!