Nu een groot deel van merken en klanten grotendeels online actief zijn, is het noodzakelijk om online naamsbekendheid op te bouwen. Digitale marketinginspanningen zijn van vitaal belang om ervoor te zorgen dat mensen over jouw producten en diensten praten. Hierbij is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je een band met klanten en volgers weet op te bouwen. Bij merkbekendheid gaat het erom dat jouw klanten de filosofie, doelstellingen, idealen en USP’s van jouw merk begrijpen. Op die manier zullen ze steeds maar weer voor jouw bedrijf willen kiezen. Ben je een ondernemer die wil weten hoe je jouw online naamsbekendheid kunt vergroten? In deze blog stellen we je voor aan enkele cruciale tips!
Creëer merkrichtlijnen voor jouw merk
Merkrichtlijnen zijn een reeks regels over hoe je jouw merk het beste kunt vertegenwoordigen op digitale platforms. Ze zullen je helpen geloofwaardigheid en bekendheid op te bouwen naarmate jouw merk groeit.
Belangrijke elementen in branding zijn visuele richtlijnen, zoals logogebruik, kleurenpalet en typografie, de missie van jouw bedrijf, de merkstem en normen en waarden van het merk. Als je deze elementen correct weet te combineren, zal het jou helpen om op de best mogelijke manier in contact te komen met jouw doelgroep.
Wees sociaal actief
Merken moeten zijn als vrienden – als je geen moeite doet om leuk en waardevol te zijn, krijg je er niets voor terug! Actief zijn op de sociale media is van het grootste belang voor het opbouwen van een merk. Sociale media zijn essentieel voor het opbouwen van een merk en de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten.
Hierbij kun je denken om te posten over jouw merkwaarden, zodat klanten zullen reageren, commentaar geven en jouw bedrijf leuk vinden. Met andere woorden, deel, stel vragen en vergeet natuurlijk geen leuke kortingen en weggevertjes. Dit zijn geweldige manieren om de aandacht te trekken van jouw klanten.
Maak relevante blogs en (video)content
Waardevolle content die past bij jouw publiek is de beste manier om online naamsbekendheid te genereren. Door content zoals een livestream event, blogs en prijsvragen te integreren op jouw platform kun je bovendien de SEO en het organische bereik verbeteren.
Hoe kun je inhoudsrijke content maken? Het plannen van content begint met het kiezen van een relevant onderwerp. Brainstorm interessante onderwerpen, verzamel de wensen van jouw klanten en vraag om feedback. Maak content voor jouw publiek, want dit zal je helpen de klantervaring te verreiken en aan hun verwachtingen te voldoen.
Schakel de hulp in van marketingexperts
Als je nog niet veel ervaring hebt met digitale marketinginspanningen, dan kan het de moeite waard zijn om een marketingbureau in te schakelen. Zij zijn op de hoogte van de beste en nieuwste online marketingstrategieën en uitgerust met de softwaretools om jouw visie uit te voeren.
Op zoek naar digitale marketingspecialisten met analytische en sociale vaardigheden om jouw doelgroep effectief te benaderen? Maak dan kennis met Maatwerk Online, hét online marketingbureau Rotterdam!