Wil jij je bedrijf meer zichtbaar maken? Dan helpen advertenties daar uiteraard bij. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel platforms waar je op kan adverteren. Denk aan Google, Facebook en Instagram. Maar onderschat ook Pinterest niet! Pinterest is in Nederland nog een relatief ‘onbekend’ advertentieplatform, maar is ondertussen wel één van de snelst groeiende platforms in 2021.
Wil jij succesvol op Pinterest adverteren? Dan hebben wij zes praktische tips voor je om hiermee jouw doelen te behalen!
Focus op kwalitatieve content
Op Pinterest draait alles om de uitstraling van de foto’s. Het is een heel visueel platform, waarbij beelden van hoge kwaliteit en hoge resolutie meer de aandacht trekken. Zorg er ook voor dat je visuele beelden veel licht bevatten, deze worden namelijk wel twintig keer vaker repinned dan donkere foto’s. Verder wordt het ook geadviseerd om verticale foto’s te kiezen van 600 x 900 pixels (of 2:3). Denk hieraan bij het maken van je advertentie beelden.
Kies een herkenbare vormgeving
Als je toch bezig bent met de vormgeving van je advertenties, controleer dan ook gelijk of jouw advertenties naadloos aansluiten op jouw branding en huisstijl. Dit maakt je pins herkenbaar bij je doelgroep en zorgt er ook voor dat pinners sneller op je advertentie kennen. Denk hierbij aan kleur, logo’s, lettertypes, etc.
Maak instructievideo’s en -foto’s
Pinners zijn dol op instructievideo’s en -foto’s. Maak daar bij het vormgeven van je advertentie dan ook gebruik van. Maak bijvoorbeeld een infographic die in een aantal stappen uitlegt hoe je je product gebruikt. Of een video waarin het product in actie wordt getoond, en de voordelen direct worden belicht. Ook het vertellen van een verhaal draagt bij aan een succesvolle advertentie.
Maak je tekst aantrekkelijk en overtuigend
Hoewel de focus bij Pinterest ligt bij visuele beelden, kun je ook met tekst je doel bereiken. Zo zijn er zogeheten ‘powerwoorden’ die zorgen voor meer conversie. Dit zijn woorden zoals ‘nieuw’, ‘gratis’, en ‘korting’, maar ook ‘gegarandeerd’, ‘geliefd’ en ‘ultiem’. Gebruik zulke powerwoorden om pinners nog een extra zetje te geven om op jouw advertentie te klikken.
Schrijf gedetailleerde beschrijvingen
Naast de bovengenoemde powerwoorden te gebruiken, is het ook slim om gedetailleerde beschrijvingen te schrijven. Als je Pinterest advertenties maakt, verwerk daar dan ook goede zoekwoorden in die aansluiten bij je advertentie. Dit vergroot de kans dat je advertentie wordt gevonden. Je kunt ook eventueel hashtags aan je advertentie beschrijving toevoegen.
Speel in op feestdagen en acties
Speciale acties doen het bij consumenten altijd goed. Denk aan acties rondom Black Friday, Moederdag of Vaderdag. Dit zijn momenten waar jij met je advertenties perfect kan inspelen. Bedenk een ludieke actie en adverteer hiermee. Een bedrijf dat dit bijvoorbeeld perfect doet is Bol.com.
Hopelijk hebben bovenstaande tips je overtuigd om met Pinterest aan de slag te gaan. Wil jij graag een B2B doelgroep aanspreken? Onderschat dan ook de kansen van LinkedIn adverteren niet. Ook dit is nog altijd een groeiend platform, dat ontzettend interessant is voor de zakelijke branche.