ondernemerblog
No Result
View All Result
zondag, juli 13, 2025
  • Login
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • ZZP
  • Personeel
  • Analyses
  • Tips
  • Contact
Contact
ondernemerblog
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • ZZP
  • Personeel
  • Analyses
  • Tips
  • Contact
No Result
View All Result
ondernemerblog
No Result
View All Result
Home Personeel

Creëer een gezond werkklimaat binnen jouw organisatie met deze tips

by ondernemerblog
mei 23, 2022
in Personeel, Tips
0
Creëer een gezond werkklimaat binnen jouw organisatie met deze tips
156
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Om jouw bedrijf aantrekkelijk te houden voor de markt en hierdoor eenvoudig nieuw personeel te vinden maar ook je bestaande personeel in huis te houden, dien je een goede ondernemer te zijn en te blijven. Maar je kunt nog zo goed je best doen en je richting de buitenwereld presenteren als een klasse werkgever, kunnen zelfs de beste bedoelingen jouw bedrijf en de gezondheid en het welzijn van werknemers schaden door de manier waarop het werk is georganiseerd. Dit komt met name door de arbeidsomstandigheden en de eisen die er van de werkgever gevraagd worden. Het ontwerp van de werkvloer en het inhoudelijke werk heeft aanzienlijke effecten op het welzijn en de gezondheid van werknemers, evenals op de kosten voor de gezondheidszorg en het imago van het bedrijf. 

Veranderen werkomstandigheden leiden tot betere bedrijfsresultaten

Gelukkig zijn er haalbare methodes ontwikkeld om het werk opnieuw in te richten ten behoeve van het welzijn en het ondersteunen van de lange termijn doelen van de organisatie. Naast het toepassen van fysieke zaken op kantoor door een waterfilter kopen, fruit, een pooltafel, tafeltennistafel, bar etc. kan er al een heel ander werkklimaat ontstaan. Strategisch veranderen van de werkomstandigheden voor de werknemers kan het welzijn flink bevorderen wat niet alleen de gezondheid van de werknemers verbetert, maar ook gunstige bedrijfsresultaten kan opleveren, zoals verbeterde werkprestaties (inclusief verhoogde productiviteit) en lagere niveaus van burn-out van werknemers.

Het vraagt niet om een grote investering om werk opnieuw in te richten om het welzijn van werknemers te verbeteren. Sterker nog, het kan gezien worden als een goede investering die zichzelf weer terugverdient. Dergelijke strategieën het over het algemeen het potentieel om de algehele veerkracht van de organisatie te verbeteren.

1. Geef werknemers vrijheid over hun werk en taken

Vanuit de praktijk en onderzoeken is gebleken dat het hebben van weinig vrijheid op het werk, niet alleen een slechtere geestelijke gezondheid als gevolg heeft, maar ook een hoger percentage hartaandoeningen stimuleren zal. Hoge eisen aan de werknemer en weinig controle over het werk door de werknemer zelf zal het risico op diabetes en overlijden door aandoeningen aan het hart en vaatstelsel aanzienlijk verhogen. 

Door alleen al een kleine verandering in de autonomie van de werknemer teweeg te brengen, kan dit al een groot verschil maken. 

2. Geef medewerkers meer keuzevrijheid en ruimte over waar en wanneer ze kunnen werken

De pandemie heeft ook goede effecten en resultaten opgeleverd met betrekking tot de gezondheid op de werkvloer en van de werknemer. Het geven van meer vrijheid of eigen controle over werkschema’s aan werknemers leidt tot een verbetering in de geestelijke gezondheid. 

3. Gezonde werkomstandigheden

Indien een werknemer het gevoel krijgt dat het bedrijf er voor hun is, zal het visa versa werken. Het investeren op het gebied van werkplek gezondheid kan de onderlinge teambuilding, productiviteit en het ziekteverzuim positiever beïnvloeden. Maak ze bewust van ongezonde gewoonten door bijvoorbeeld voorlichting te geven over een waterfilterkan of verantwoord eten. Verzorg een healthy lifestyle door elkaar uit te dagen op het gebied van gezondheid. 

Related Posts

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet
Tips

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

juli 3, 2025
Van loondienst naar zzp in de gehandicaptenzorg: waar moet je op letten?
Personeel

Van loondienst naar zzp in de gehandicaptenzorg: waar moet je op letten?

juni 20, 2025
Tips voor de perfecte tuinaanleg
Tips

Tips voor de perfecte tuinaanleg

mei 12, 2025
Auto van de zaak kiezen: waar let je op?
Tips

Auto van de zaak kiezen: waar let je op?

november 15, 2024
Diefstal en inbraak van je bestelbus voorkomen: beste tips
Tips

Diefstal en inbraak van je bestelbus voorkomen: beste tips

oktober 14, 2024
Procedures voor het indienen van offertes
Tips

Procedures voor het indienen van offertes

september 20, 2024

PopulairBerichten

  • Trending
  • Comments
  • Latest
tips en tops

Tips verzamelen bij tips en tops

april 11, 2020
bedrijf ter overname

Waarop letten bij een bedrijf ter overname

april 11, 2020
BSR model

Wat je kunt leren uit het BSR model

april 8, 2020
5 tips om weer uit je werk dip te komen

5 tips om weer uit je werk dip te komen

februari 2, 2021
Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

0
bedrijf ter overname

Waarop letten bij een bedrijf ter overname

0
fit20

Gezond blijven met Fit20

0
doelgroep analyse

Werken aan een goede doelgroep analyse

0
Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

juli 3, 2025
Maatwerk software voor ondernemers: waarom standaardoplossingen vaak tekort schieten

Maatwerk software voor ondernemers: waarom standaardoplossingen vaak tekort schieten

juni 17, 2025
Een tafel waar aan gewerkt wórd: de kracht van maatwerk in je werkruimte

Een tafel waar aan gewerkt wórd: de kracht van maatwerk in je werkruimte

juni 10, 2025
Van loondienst naar zzp in de gehandicaptenzorg: waar moet je op letten?

Van loondienst naar zzp in de gehandicaptenzorg: waar moet je op letten?

juni 20, 2025

Recente berichten

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

Starten met een koeriersdienst: vergeet dit niet

juli 3, 2025
Maatwerk software voor ondernemers: waarom standaardoplossingen vaak tekort schieten

Maatwerk software voor ondernemers: waarom standaardoplossingen vaak tekort schieten

juni 17, 2025

Categorieën

  • Algemeen
  • Analyses
  • Economie
  • Financiering
  • Ondernemen
  • Opslag
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Site Navigation

  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • ZZP
  • Personeel
  • Analyses
  • Tips
  • Contact

De blog voor ondernemers! Op deze blog lees je verschillende tips die te maken hebben met ecomie, ondernemen, zzp, personeel en analyses.

© 2019 Ondernemersblog

No Result
View All Result
  • Advertisement
  • Contact ons
  • Homepages
    • Home 1
    • Home 2
    • Home 3
    • Home 4
    • Home 5
  • Economie
  • Ondernemen
  • ZZP
  • Personeel
  • Analyses
  • Tips

© 2019 Ondernemersblog

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In