Hoewel we in Nederland allemaal in meer of mindere mate zijn geraakt door de coronacrisis, is er één branche die in het bijzonder hard is geraakt: de horeca. Restaurants moesten half maart hun deuren sluiten en voorlopig ziet het er nog niet naar uit dat ze op volle capaciteit kunnen draaien. Hoewel er voor veel ondernemers een streepje zonlicht aan de horizon verschijnt door de uitspraken van de regering, blijft het een balansspel. De kans is groot dat, totdat er een vaccin is, niet alle restaurants op volle capaciteit kunnen draaien. Een grote klap voor horecaondernemers. Alles wat ze de afgelopen jaren zo hard hadden opgebouwd is in één klap weggevaagd. Maar hoe kom je deze tijd als horecaondernemer door? Hoe houd je je hoofd boven water tijdens deze ongekende crisis? Wij geven een aantal tips!
Thuisbezorgen of afhalen van maaltijden
Order food near me at butlon is een zeer populaire zoekopdracht. De vraag naar maaltijdbezorging is de afgelopen jaren al enorm toegenomen. Nu tijdens de coronacrisis al helemaal, omdat mensen er toch naar verlangen om zichzelf eens flink te verwennen en dit niet bij hun favoriete restaurants kunnen doen.
Daarom kan het slim zijn om je in de verschillende mogelijkheden te verdiepen. Hoewel de inkomsten natuurlijk niet zijn wat je gewend bent, heb je zo toch nog een slim hulpmiddel om de weken door te komen. Bovendien is het ook nog eens een mooi marketinginstrument. Je blijft in contact met je doelgroep, laat ze de lekkerste gerechten proeven, waardoor de kans groot is dat ze later ook weer een bezoekje aan het restaurant zullen brengen.
Investeer in social media
Wat eten we vandaag gezond, een veelgehoorde uitspraak tijdens de coronacrisis. Mensen eten meer thuis en besteden daardoor ook meer tijd aan zelf koken en gezond eten. Hier kun je slim op in spelen door handige tips te delen op je social media kanalen. Juist nu is het belangrijk om in contact te blijven staan met je doelgroep. Zo houd je ze geïnteresseerd en voorkom je dat je restaurant in de vergetelheid wegzakt.
Deel regelmatig handige tips via social media, leg contact met je klanten en deel updates over het restaurant en haar werknemers. Denk ook na over leuke acties en stunts om straks meer gasten te verwelkomen als het weer mogelijk is. Dit is dé tijd om al je marketingtrucs uit de kast te trekken!
Cadeaubonnen aanbieden
Hoewel de coronacrisis ook voor veel problemen heeft gezorgd, zien we ook veel positieve gevolgen. Mensen kijken weer naar elkaar om en zetten hartverwarmende acties op om een ander te helpen. Zo ook de actie om cadeaubonnen bij de lokale horeca te kopen. Deze kunnen ingewisseld worden zodra het weer mogelijk is om gasten te ontvangen. Schroom je dan ook niet om een oproepje online te plaatsen en gasten aan te sporen cadeaubonnen aan te schaffen. Zo kunnen jullie later klinken op een mooie toekomst.
Deel tevens vouchers uit waarmee men bijvoorbeeld van gratis bezorging kan profiteren als ze voor food delivery Amsterdam kiezen. Zo maak je het voor de gemiddelde burger interessanter om online te bestellen en haal jij nog wat inkomsten binnen. Samen komen jullie hier doorheen!